søndag 3. november 2013

Mitt liv som i - Kjetil Rekdal



Original tittel: mitt liv som i 
Forfatter: Kjetil Rekdal i samtale med Olav Østrem 
Gitt ut på Aschehoug i 2012
Sidetall: 359 
Målform: bokmål 

Liker Rekdal, liker han godt. For å like boka må du like Rekdal, og da er boka kjempegod! 

Det har tatt temmelig lang tid å lese den (har lest noen andre innimellom) mens et var faktisk verdt tiden! Boken har tettpakket skrift, lange kapitler, mye tekst og er ofte formulert tungt. Men den tar deg med på en spennende tur gjennom Rekas fotballiv. Fra de unge årene der han spilte hjemme på plenen, så som guttespiller for Rekdal. Videre ble han moldespiller, og akkurat lik meg er han ikke temmelig begeistret for Molde. Det kommer frem flere ganger, og det passer meg perfekt. 

I boken er det to høydepunktperider for meg; Drillos og AaFK. Jeg smiler og ler, og koser meg. 
Ironisk nok fullførte jeg bokens siste kapittel i dag, første gang Rekdal er tilbake på cls etter at han fikk sparken. Nesten litt trist.... 


Ingen kommentarer: